چگونه همواره ذهنی شاداب داشته باشیم
تاريخ : برچسب:, | | نويسنده : aghamohammad

چگونه همواره ذهنی شاداب داشته باشیم

همه ما می دانیم که با بالا رفتن سن، قوای عقل و منطق آدمی هم کاهش می یابد. اما این اتفاق قابل پیشگیری است. شما برای هوشیار ماندن ذهنتان چکار می کنید؟
در این چگونه به کارهایی اشاره کردیم که با انجامشان در هر سنی، می توانید ذهن و فکرتان را جوان و هوشیار نگاه دارید.

چگونه

1

‎ورزش کنید.
بسیاری از دانشمندان عقیده دارند که فعالیتهای بدنی و فیزیکی باعث تحریک و کار کردن درست عقل و قوای فکری می شود. تحریکات خونی بدن باعث می شود مغز بیشتر و بهتر کار کند. چرخش درست خون موجب می شود شما بتوانید ذهنتان را سالم نگاه دارید و عکس العملهای سریع و عاقلانه تری داشته باشید. همچنین فعالیتهای بدنی باعث می شوند سلولهای موجود در مغز رشد و تکثیر یابند و ذهن شما مانند یک ساعت کار کند.

2

‎ از ذهن خود کار بکشید.
فارغ التحصیل شدن از مدرسه به این معنی نیست که یادگیری و آموزش را رها کنید. اگر ذهنتان را درگیر آموزش و یادگیری کارهای جدید نکنید، به روند کاهش قوای فکری خود کمک کرده اید. یک زبان جدید یا حتی نواختن یک ساز موسیقی را یاد بگیرید، به طور منظم کتاب بخوانید. فکر کردن نیز یکی از فعالیتهایی است که ذهن را درگیر می کند. فعالیتهای روزانه ی ذهنی باعث قوی تر شدن مغز می شود، در نتیجه ذهن سالم تری خواهید داشت.

3

سالم غذا بخورید.
خوردن غذاهای فست فود یا تنقلات مضر و بی فایده، تنها به بدن و فیزیک شما آسیب نمی رساند، بلکه قوای ذهنیتان را مختل می کند. خوردن غذاهای سالم و مقوی به ذهن شما این امکان را می دهد که سلولهای خود را گسترش دهد و مواد مغذی مورد نیازش را از بدنتان بگیرد. غداهایی که برای تقویت ذهن مفیدند عبارتند از: شاتوت، بروکلی، قهوه و آووکادو.

4

‎ استرس خود را مهار کنید.
آیا می دانید استرس، آسیبهای فراوانی به سلولهای ذهن شما وارد می کند؟ تنها این مسئله نیست، زمانی که دچار استرس و اضطراب می شوید نمی توانید به درستی روی کارها و اعمالتان تمرکز کنید. استرس کنترل نشده ممکن است به افسردگی تبدیل شود یا بیماری های جسمی وخیمی به همراه داشته باشد.

5

‎ به اندازه ی کافی استراحت کنید.
اگر می خواهید ذهنتان منظم دقیق کار کند، باید هر شب به اندازه ی کافی بخوابید. اگر نتوانید به اندازه ی کافی استراحت کنید، ذهنتان هوشیاری همیشگی را نخواهد داشت. البته زیاد از حد خوابیدن هم به اندازه ی کم خوابی مضر است. پس تعادل را حفظ کنید.

6

‎ تنها نباشید.
داشتن دوستان صمیمی چند فایده دارد؛ اول اینکه ارتباطات کلامی موجب تقویت حافظه و هوشیاری ذهن می شود. داشتن رابطه با دیگران باعث می شود شما فکر کنید و مشکلات را حل کنید. علاوه بر این داشتن دوستان زیاد از ابتلا به افسردگی و انزواطلبی جلوگیری می کند.

7

‎ کارهای روزانه ی خسته کننده ی خود را با هیجان آمیخته کنید.
انجام دادن یک سری کارهای روتین روزانه خسته کننده است، اما موجب می شود مانند یک خلبان اتوماتیک کار کنید. برای اینکه کارتان شما را خسته نکند آنها را با هم ادغام کنید. راه های مختلفی را برای رسیدن به محل کارتان تجربه کنید. فعالیت های فوق برنامه ی جدیدی برای خود پیدا کنید. کارهایی انجام دهید که شما را به هیجان می آورند و ذهن شما را هوشیار و فعال میکنند.



نظرات شما عزیزان:

  • عکس
  • ريش